Bumerang

4 Ağustos 2014 Pazartesi

Almanya, Rusya ile yapılan askeri anlaşmayı iptal etti

Alman hükümetinin Ukrayna krizindeki rolü nedeniyle Rusya'ya bir silah satış anlaşmasını iptal ettiği bildirildi.
Muhammet METİN/Savunma ve Teknoloji
Başbakan Yardımcısı ve Sosyal Demokrat Parti (SPD) Genel Başkanı Sigmar Gabriel'in idaresindeki Ekonomi Bakanlığı, bir önceki hükümet döneminde verilen bir izni iptal etti. Düsseldorf merkezli Rheinmetall şirketinin Rus Kara Kuvvetleri için kurmayı planladığı piyade eğitim merkezinin izni iptal edildi.
Rusya, Rheinmetall şirketine bunun karşılığında yaklaşık 100 milyon euro ödeyecekti. Volga bölgesindeki Mulino'ya kurulacak merkezde Rus askerlerinin ileri teknoloji ürünü simülasyon araçlarıyla eğitilmesi öngörülüyordu.
30 BİN ASKERE EĞİTİM
Rheinmetall firması ile Rus yetkililer arasında 2011 yılında imzalanan sözleşme kapsamında kurulması planlanan eğitim merkezinde yılda 30 bin askere eğitim verilecekti.
Mulino eğitim merkezinin takviyeli mekanize piyade ya da zırhlı bir tugay boyutundaki bir birliğe, ihtiyaç duyabileceği her türlü eğitimi verebilecek altyapı ve sistemlerle donatılacaktı. Lazerli atış simülatörleri, muhabere sistemleri ve kayıt / yeniden oynatma sistemlerinin bulunacağı eğitim merkezinde, taktik araçların manevra yapabileceği bir alan da kurulacaktı.

Kaynak:savunmaveteknoloji.blogspot.com.tr


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder